The Trip :)

Jahaa, nu har jag äntligen ätit upp min älskade lussebulle.
Så nu ska jag ta och berätta lite kortfattat om resan. :)

Vi åkte från S-näs redan kl. 02.30 på
lördagnatten/söndagsmorgonen.
Planet skulle lyfta 06.30.

Flygresan var inte så farlig & mina öron gjorde inte ont :D
Dessutom fick vi se två filmer & så kunde jag typ ligga ner på alla säten och sova :)
Så den gick hyfsat snabbt ändå :)

När vi väl kom fram, så hämtade vi väskorna & åkte till hotellet.
Hotellet var helt okej, förutom att vi första kvällen såg en kackerlacka
(som jag typ dör av).

måndagen bestämde vi oss för att ta en promenad till Los Cristianos,
en bra bit därifrån där vi bodde, men det var en mysig dag.
Förutom att vi höll på att bli rejält lurade :/
På kvällen åt vi iaf jättegod middag, trots att vi väntade i över 1 o en halv timme på maten :)

Tisdagen blev den första av alla shoppingdagarna :)
Gick bara och strosade runt lite och kollade i alla möjliga affärer. (föresten så fanns, tro det eller ej, NETTO där)

Netto



Den första stranddagen blev onsdagen, fast just när jag doppat mig
och vi betalat för våra solstolarm så går solen i moln och det blir mulet och svinkallt!
Så jag och Patrik vandrade omkring en timme eller så, tills solen kom tillbaka!
När vi kom hem blev det en tupplur & på kvällen gick vi om vanligt ut & åt gott :)

havet



Torsdagen var egentligen marknadsdag, men efter att jag & Patrik fått reda på att de var typ hundra mil att gå, så bestömde vi oss för en ny shoppingdag i centrum ;) Blev verkligen lyckat för min del, hittade både det ena och det andra!

Det blev en riktigt lång busstur på fredagen, då vi åkte till Loro Parque, nån berömd "djurpark" lr något liknande. Det var iaf jättefint där, typ som en djungel :D De fanns 180 pingviner, som får 12 ton snö inpumpat i sitt bo, varje dag :O & så fanns det delfiner (A)
På Loro Parque blev vi kvar till halv fyra, när bussen skulle åka hemåt igen.
Vi gick den kvällen och åt på resturangen alldeles runt hörnet & där var servitören riktigt rolig :)

fisk


Lördagen, var den allra sista dagen, tyvärr. Då hade vi en kombinerad shopping&sol-dag. Först så gick vi en sväng ner till stranden, jag & Patrik stannade kvar där ett par timmar & sedan bar det av hemåt för en tupplur, efter den så var det shoppngdags & sen åt vi en härlig extralyxig middag.
Efter maten var det dags att gå hem & packa ner de sista sakerna.

strand


Söndagen, var dagen då det bar hemåt, hemåt på riktigt, hemåt till kalla Sverige :( Usch ville verkligen stanna, iaf en liten stund till. När vi klev på planet så blev man ju inte mer upppiggad av att åka hem när flygvärdinnan berättade att av alla de 10 år hon jobbat där, så var det här hennes längsta flygning från Teneriffa till Sverige, som hon nånsin vart mä om, YEAH :/
Och jag måste ju erkänna att det kändes verkligen som en evighet :O


Sammanfattningsvis så har allting varit toppen, förutom EN sak, och det är att när vi sista kvällen var ute och åt, så skulle Tompa ta kort på mig & mamma, som jag sedan skulle ge i julklapp till henne.
Bilden blev verkligen jättebra.
MEN, när jag kom hem från praktiken på måndagen, så berättar Tompa att hans ena minneskort med 150 bilder på inte fungerade :( Och självklart var det minneskortet med bilden av mig och mamma :'(
Men, men. Hoppas bara han är smart och lmnar in det för att kolla om det finns nån chans att det finns kvar.


SÅ, det där var så kortfattat som möjligt :D

Kommentarer
Postat av: Malla

Myyysiigt- fast jag visste ju redan allt och redan sett alla bilder :D
Bra att det var lyckat :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback