Bloggläsande lärare?

Blev så chockad av det där med att läraren/lärarna
sitter och läser elevernas bloggar, så jag var tvungen att
berätta för mamma och hon höll med mig.

Alltså, jag fattar inte. VARFÖR får man för sig att läsa
eleverna bloggar? För att man är rädd att dom ska skriva något dumt
om än själv eller om dom andra lärarna eller VARFÖR?

Det är klart att man får göra som man själv vill, men jag tycker
att det känns lite väl, hm jaa, vet inte hur jag ska säga.
Skulle jag veta att någon av mina lärare sitter och läser min blogg,
skulle jag nästan tycka att det var obehagligt!

Iallafall så tycker jag faktiskt att alla människor får ha sin egen åsikt,
utan att någon ska säga något annat. Man ska få tycka mer eller mindre om
en person (eller kanske lärare?!), utan att någon ska lägga sig i.

Och jag tycker faktiskt att eleverna på Asken också ska få tycka & uttrycka sig
hur dom vill, utan att någon ska lägga sig i eller "förklara" vad den tycker och tänker.

Så, det var min åsikt!


Kommentarer
Postat av: ...

de va bra åsikter tycker jag! håller med dig i allt du skriver, de e ju en självklar het att man ska får skriva precis vad man vill.. >__<

2007-05-07 @ 22:43:03
Postat av: malla

OMG!!!! Du måste säga vem det är!!
jävligt dåligt av läraren..

Postat av: koola anna

Jag håller med DIG. Sååååå löjligt. Idioter

2007-05-08 @ 13:40:29
URL: http://kemp.blogg.se
Postat av: nathalie

Det är ju fan sjukt! dom ska väl inte läsa våra bloggar :S va läskigt!

2007-05-15 @ 20:47:42
URL: http://nathaliesofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback