26 december.

Jag har haft fullt upp, verkligen!

Efter jobbet i onsdags så gick jag och mamma en sväng på stan. Jag köpte dom sista julklapparna och hämtade även ut biljetter till BK. Sedan bar det av hemåt och jag packade väskan och så satte jag och Patrik oss i bilen påväg till hans mormor. Vägen till hans mormor är absolut inte rolig! Det är genom skogen, i typ 40 minuter, och halt och jättesnö, då är det ännu mindre roligt. Patrik tyckte däremot att det var skitroligt, då han kunde åka och sladda och ha sig hur mycket han ville.

När vi äntligen kom fram till det lilla samhället så åkte vi direkt till ICA för att inhandla varsin Bingolott till kvällen, och när vi sedan kom hem till mormor och visade lotterna så började hon skratta. Då hade hon varit och köpt två lotter till sig under dagen men tänkt att ingen annan ville spela. Sedan hade Petra, Anders och Johanna kommit med varsin lott och tillsist vi! Utan att vi ens pratat ihop oss. Det blev en riktigt myskväll! Även Patriks moster Pernilla och hennes Micke kom, jättetrevligt!

På julafton så gick vi upp skapligt och åt lite frukost, sedan gjorde vi oss iordning och löste lite korsord, till och med jag! Och sen så var det jullunch, smaskigt! Efter det rullade vi hemåt, samma hemska väg. Och gick till pappa och Bitte och firade där också. Kalle Anka, julmiddag och paketöppning och tillsist hem till Petra och Anders för lite julgodis och pekatöppning, jättemysigt!

Igår var det sovmorgon och på kvällen åkte vi hem till mamma och tompa och åt mat, julmat. Det var gott, än så länge, haha. Därefter åkte vi hem och gjorde oss klara och gick sedan ner till Molle och Anders där det vankades förfest, niiiiiiiiiiiice. Jag hade sjuktkul både hos dom och på BK, jag var riktigt tagga skulle man kunna säga. Men hua så varmt det var, speglarna där nere var alldeles igen immade!
När jag kom hem i natt stod Patrik och gjorde hamburgare till oss, såååååååååå gott! Därefter började vi kolla på "Alvin och gänget" som jag aldrig sett och den var ju skitbra!! Nu vill jag se tvåan!!

Idag vaknade jag första gången vid halv tio, då Putte skulle dra och träna, sen somnade jag om och vaknade vi ett. Gjorde mig iordning och skulle åka till jobbet. När jag gick ner var bilen täckt av snö, så jag började borsta av den, då hade ju snön torkat fast, så jag tog fram skrapan och började skrapa, men det satt stenhårt! När jag äntligen satt mig i bilen och skulle åka kom jag på att jag glömt mitt körkort, så det var bara att springa upp igen.

Jobbet idag gick iallafall jättebra, jag och Anna har varit såååå duktiga och inte kört ner i diket en enda gång, tur för oss! Vi gjorde "High five" när vi äntligen kunde parkera bilen i gargaget och insåg att vi klarat oss jättebra, haha!

Nu ska jag göra mig sovklar, för imorgon blir det en heldag i Sthlm, det ska bli trevligt!  Ha de bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback