10 juli.

Då var det dags igen.

Snart är det dags att gå till jobbet. Börjar klockan tre och jobbar till tio idag.
Har precis tagit en lång skön dusch, sånt som man verkligen behöver ibland.
Ja, nu menar jag inte att man verkligen behöver duscha ibland, för det fattar väl alla, men just
att få stå och låta vattnet rinna och bara få stå och njuta, skönt.

I tisdags efter jobbet ringde Molle och frågade om jag inte skulle komma bort till Grassagården och fika med henne,
Bitte och pappa. Jag hade just kommit innanför dörren här hemma, så jag kastade på mig fräscha kläder, tog cykeln
och gav mig iväg. Jag fikade inte för jag var inte så sugen, men vi satt där en stund, och tog sedan en sväng på stan.

I onsdags så var det jobb, och sedan åkte jag, mamma och Johanna till Etuna. Mamma lämnades av på sjukhuset
och jag och Johanna fortsatte till stan där vi gick omkring en bra stund. Vid fyra kom även Patrik och joinade oss.
Vi tog en shoppingpaus och käkade mat, gick en sväng till och sedan var det dags för vaccination, puh.
Men det gick kanonbra!! Jag fick inte ens lite panik, bara lite smånervös. Så om två veckor är det dags igen.

Efter att vi vaccinerat oss åkte Patrik hem och vi tjejer drog ut till Tuna Park ett varv också, varken jag eller Johanna (eller mamma) hittade särskillt mycket, tyvärr, men det kommer väl flera gånger, haha.

Igår hade jag mycket på schemat. Ledig dag nämligen. Det enda jag inte hann med, eller som jag skippade, var storstädningen. Först hade jag tänkt städa på morgonen, men kom då på att jag och Johanna skulle baka så det kändes inte så jättesmart. Sen tänkte jag att jag skulle ta det på kvällen, men kom då på att jag ska ha Tyson i helgen, och då blir det väl lite hundhår här och var, vilket kanske inte är så jättetrevligt direkt efter att man har städat.

Men allt annat hanns med. En sväng till Molle och Anders, dels för att lämna lite saker och dels för att önska trevlig resa,
Johanna kom förbi, vi kastade tidningar och flaskor, åkte förbi "Nästan Nytt", åkte förbi mammas jobb, hämtade pappar, förbi arbetsförmedlingen och fick tips, Konsum och Ica hanns med innan vi åkte hem och så började vi baka.
Det blev bullar, kanel och vanilj, och "kokosrulle" och det var väldigt smarrig.

Mamma kom förbi när vi var klara och så åkte vi ut till alla bilfirmorna och hämtade våran efterlängtade sprillans nya bil!!!!!
Oooh, så himla kul att den äntligen kom. Två och en halv vecka försenad, men nu äntligen! Så nu ska den lilla röda säljas. :)

Nej nu måste jag göra mig iordning och börja dra mig mot jobbet, vi hörs!!

nothing else I can say

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback