16 juni.

Idag har det äntligen (!) varit "sommarväder". Kanske inte riktigt så himla varmt och skönt, men lagom varmt för att sitta ute på balkongen hela dagen! Som jag har längtat efter solen!

Helgen bestod för det mesta av jobb. Efter jobbet i lördags fick jag med mig systeryster till Etown en sväng,
vi drog ett varv i Tuna men fick tyvärr inte med oss allt för mycket hem. Kul med sällskap iallafall!
Innan vi åkte hem så tog vi även ett varv inne på Ica Maxi, där jag hittade min film!! Så underbart bra!

Molle, JA!! du måste se den! Fast du behöver ett paket näsdukar!
Milla, "I taket lyser stjärnorna" heter den.

På kvällen hade jag en riktigt myskväll, nyduschad, nerkrupen i pyjamasen och mysdräkt, i soffan med filten, tända ljus,
lite godis och en bra film, kan det bli bättre? Efter det tvärslocknade jag direkt i sängen.

Upp med tuppen på söndagen igen, en extremt långdragen dag på jobbet, tack vare det ihållande regnet.
Vi satt alla fem, som jobbade och gäspade och orkade inte med någonting under rasten, satt och läste en varsin Expressen, haha.

Efter jobbet åkte jag hem, pratade lite med Patrik och slocknade i sängen. Två timmar senare kom Patrik in och väckte mig och tyckte jag hade sovit klart och att det var dags att börja med maten. Smarrigt blev det.

Igår gjorde jag ett nytt försök till lite shopping. Tog tåget in till Etuna och gick en sväng i affärerna och denna gång hade jag bättre tur. Fick med mig ett par grejer hem iallafall, så nu är shoppinglusten borta för ett tag iallafall, haha.
Patrik hämtade upp mig efter jobbet och så åkte vi hemåt och han skjutsade ner mig direkt till frissan där jag klippte mig lite. Tog även en sväng in på affärerna här i "stan" och kom även här hem med en påse, great.

Idag har jag som sagt bara tagit det lugnt, pysslat lite i solen, målat ett armband med nagellack så det ska hålla,
satt bilder i ramar och nästan läst ut en hel bok! Var på sidan 119 när jag började och när jag slutade läsa var jag på sidan 300, herregud!

Ikväll är det en riktigt tv-kväll. Desperate x2 och därefter Lost x2, helt sjukt!! Två spännande favoritserier som slutar idag,
illa, illa. Undrar vad jag nu ska kolla på, på tisdagar.

Hoppas på bra väder imorgon också, så jag kan njuta en stund på balkongen innan jag börjar jobba. Har ett viktigt samtal att ringa och måste dessutom gå ner en sväng till polisen! :)

Nu är det dags för tv:n igen, vi höres!

pussochkram, skumbanan! (kommer ihåg när Molle alltid körde med den!! :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback