18 mars.

För någon/några veckor sedan la jag en lapp i min grannes brevlåda.
På denna lapp bad jag honom att tänka på ljudnivån från han och hans kompisar
på vardagarna. Dom kunde prata, skrika, klappa ganska högt fram till ett-halv två,
och det är ju inte det roligaste när man vet att man ska upp och jobba dagen efter.

Idag, för någon timme sen när jag skulle ut i köket såg jag en lapp på golvet.
Trodde de va en sån här tråkig lapp från kvartersbutiken typ.
Jag tog upp den och kollade vad det var, och det visade sig vara ett svar från grannen!

Han bad så mycket om ursäket över hur det hade låtit, han visste inte hur lyhört det är -
då han har bra grannar som inte påpekar det för ofta och han hoppades att det blivit bättre nu
och att han lovade att hålla volymen nere.
Lappen gjorde nog min kväll, det var ju riktigt snällt av honom att be om ursäkt,
det roligaste med lappen var nog dock att den var handskriven och att han skriver snäppet
bättre än min pappa, haha. Men som sagt, det var riktigt snällt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback