26 mars.

Jahapp.

Eftersom att jag gått upp tidigt fast jag kunnat haft sovmorgon både i tisdags och igår,
så tänkte jag unna mig en riktigt härlig sovmorgon idag, utan att ställa klockan och 
utan saker jag var tvungen att göra idag.

Men så vaknar jag halv åtta. Det var ett alarm inne hos grannen som ringde och ringde
och ringde... Ja, i en halvtimme höll det på innan det tystnade. Slumrade till en stund till,
och sen hörde jag hans dörr smälla igen.
Hur i hela friden kan man INTE höra sin väckarklocka på så lång tid, när till och med jag,
som dels inte sover bredvid väckarklockan, dels hör dåligt och dels inte ens bor i lägenheten där
väckarklockan skriker ifrån?! Jag förstår inte.

Iallafall, "nu har han äntligen gått och då borde jag kunna somna om" tänkte jag.
Visst en stund hann jag sova, tills mobilen ringde kvar i nio. Det var Irre som var på strålande humör
och undrade om jag kunde jobba på lördag-dag och några dagar i april så ja tackade ja.
När vi lagt på la jag mig på sidan och gjorde ett nytt försök att sova.
Då märkte jag att det var jätteljust inne och bestämde mig för att gå upp.

Min långa sovmorgon förvanlades snabbt till en av de tidigaste dagarna den här veckan.
Men, tur att det var fint väder ute iallafal.

Nu har jag precis ätit lite frukost och kollar på gamla avsnitt av "Greys".

that's not my name

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback