4 oktober.

Idag är det kanelbullens dag!
Varför jag vet detta så otroligt bra är för att en på jobbet, Irre, har gått och tjatat om denna dag sedan i början av sommaren eller något liknande, så den har helt enkelt satt sig på minnet ;)
Jag har däremot tyvärr inte ätit någon liten bulle överhuvudtaget idag, men det kanske man kan göra imorgon.

Imorgon är det också beräknat att en av mina "vikariekompisar" ska föda sitt andra barn, dagen efter kanelbullens dag, så vi får väl höra om det har hänt något.

Igår var det iallafall innebandy på schemat, vi åkte härifrån tidigt, halv ett  blev jag hämtad och vi var hemma ganska sent, halv nio. Matchen var inte speciellt rolig, men det blev däremot massa mål. 10-7 slutade matchen till Vingen, men Putte gjorde en del poäng iallafall.
På vägen hem åkte vi förbi Petras mamma en sväng på lite fika och när vi kom hem bytte jag om på dirkten och gjorde mig lite iordning, sedan gick jag till Sara och tillsist drog vi oss uppåt Orienteringsstugan!

I Orienteringsstugan vankades det 60årskalas! Anna, Ellen och XL fyller alla 20 år under oktober och slog därför på stort. Det var så jäkla roligt! Vi dansade, pratade, skrattade och ja, allt det som hör till en lyckad fest! Dock fick jag nog i mig lite för mycket, då jag för det första inte druckit på lite drygt två månader, dels för att jag hällde i mig lite för mycket på lite för kort tid och dels för att jag drack den sista cidern halv två i natt. Imorse, vid åtta, när jag skulle gå upp och hämta vatten kunde jag knappt gå rakt, då kan ni tänka er.

Jaja, det var en hellyckad kväll iallafall!
Dagen idag har inte varit lika lyckad, har mått som en, jaa jag vet inte vad. Gick upp vid halv ett, och gick sedan och la mig i soffan och sov några timmar, skönt. Sedan blev det pizza och en dusch. Nu har killarna varit här och kollat på Saw 5 typ, usch.

Nej nu ska jag ta och hämta ett glas med iskallt vatten och lägga mig i soffan en liten stund innan det är dags för sängen, vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback